קנאבו וייפוד: המכשיר שיחליף את הג’וינט?

30 מיליון “חתיכות” שלו נמכרו כבר בארה”ב ובמשרד הבריאות רומזים שזה אולי המכשיר שיוצע למטופלי קנאביס רפואי בישראל במקום הג’וינט: הכירו את עט האידוי החדשני והמתקדם ביותר בשוק, ג’ופיטר, שמגיע לישראל על ידי חברת “קנאבו” וישווק תחת המותג “וייפוד” (Vape-Pod). ניסינו אותו בעצמנו, לא רע בכלל!.

אחרי נסיונות חדירה לתרבות עישון הקנאביס העולמית שנמשכים כעשור, נראה שלראשונה נמצא מכשיר אידוי, “וופורייזר”, שמצליח להתקרב במשהו לתחושה של עישון ג’וינט.

הכירו את ג’ופיטר (Jupiter) – שמו של מוצר חדש, עט לאידוי קנאביס, שנראה כרגע כבעל הסיכויים הגדולים ביותר להחליף את הג’וינט, לפחות עבור רבים – כולל אולי בעיקר עבור מטופלי הקנאביס הרפואי.

הוא קטן, נייד ודיסקרטי יותר מכל קודמיו (11.5 ס”מ אורך ו-1.5 ס”מ רוחב), אך היתרון הבולט שלו הוא העקצוץ בגרון שרק מעשני ג’וינטים (או סיגריות) מכירים ושאותו שום וופורייזר עוד לא הצליח לדמות עד כה.

עט אידוי ג'ופיטר
עט אידוי ג’ופיטר – בישראל ישווק על ידי “קנאבו” תחת המותג “וייפוד” – ייתכן ובקרוב גם עבור מטופלי קנאביס רפואי

ניסינו בעצמנו את המכשיר השבוע בכנס ‘קנאטק’ ויכולים להגיד שהטעם וההשפעה של המכשיר אינם נופלים בהרבה מהג’וינט – לפחות ביחס לכל מכשיר או עט אידוי אחר.

בשונה מג’וינט, קשה היה עד היום להעריך את הכמות הנשאפת בכל שאיפה במכשירי אידוי, ולכן בעזרת טכנולוגיה חדישה בה משתמשים גם מוצרים נוספים בשוק, מפעיל הג’ופיטר לאורך זמן השאיפה מן רטט קל בשפתיים, המרמז מתי הושלמה ה”מנה”.

יתרון נוסף וברור שלו הוא כמובן העובדה שמלבד שריפה, עשן ולכלוך שהוא חוסך, הוא גם אינו מכיל טבק או תחליפי טבק ומאפשר נטילה קבועה וידועה מראש של רכיבים פעילים בכל שאיפה.

מדובר באבולוציה נוספת של שוק ה”וופורייזרים” – שם מפוצץ ולא נעים לאוזן במיוחד של מוצרים, המלא היום במה שאי אפשר שלא לכנות פשוט “זבל”.

ממכשירים נייחים, מסורבלים וגדולים כמו “וולקנו”, ועד מכשירים חדישים יותר, ניידים אך מתחממים עד כדי פיצוץ או פשוט לא משפיעים כרצוי – רוב רובם נעלמו מהשוק כלעומת שבאו.

וופורייזרים - מכשירי אידוי
מכשירי אידוי מסורבלים

אך בשנתיים האחרות חלה כאמור קפיצה טכנולוגית משמעותית במה שהפך בעצם לשוק של עטי אידוי דקים ומדויקים יותר מאי פעם.

עטי האידוי הם היום קטגוריה בפני עצמה, שהופכת לפופולרית יותר וכוללת מותגיםם מצליחים כמו HMBLDT וכד’, אך נראה שבימים אלו פורץ לפסגה מה שהוא כנראה הדבר הבא בתחום.

ג’ופיטר משווקים את הטכנולוגיה שלהם בארה”ב בלבד ומכרו כבר 30 מיליון “חתיכות” – אך חתמו לאחרונה עם חברה ישראלית בשם “קנאבו” (Kanabo) שתהיה האחראית הבלעדית לשיווק המוצר מחוץ לתחומי ארה”ב – בין השאר גם בישראל ואירופה.

קנאבו וייפוד
ג’ופיטר בגרסה הישראלית (קנאבו וייפוד) – מכיל פורמולציות שונות לטיפול בבעיות בריאותיות – בקרוב במקום הג’וינט שלכם?

“קנאבו”, שהוקמה בשנת 2016 על ידי היזם אביהו תמיר, מכנים את הג’ופיטר שלהם “וייפוד” (Vape-Pod) וממלאים את המחסניות הניתנות להחלפה של המכשיר בתרכובות שמנים המכילים רכיבי קנאביס בכמויות משתנות לפי פורמולציות שהם עצמם פיתחו.

בימים אלו עורכים בקנאבו מחקרים פרה-קליניים בהם מנסים להתאים בין שילובים שונים של קנבינואידים (THC, CBD, CBG, CBN וכו’) וטרפנים (טרפנואידים) לטיפול במחלות או נכון יותר סימפטומים שונים.

כך לדוגמה ימלאו בחברה את המחסנית לטיפול בבעיות שינה בקנבינואידים CBD ו-CBN הידועים כסדאטיביים ומרגיעים יותר. לטיפול בבעיות חרדה הם מצאו ש-CBG (“קנבינואיד האב”) תורם במיוחד. עבור טיפול בכאב בחברה מאמינים ש-THCV ו-CBC מועילים במיוחד.

פורמולציות קנאביס לטיפול בבעיות בריאותיות - קנאבו
כל “מחסנית” מכילה פורמולציה שונה בתערובת רכיבי קנאביס משתנים – המיועדת כל אחת לטיפול בבעיה בריאותית אחרת (לחצו להגדלה)

אך מלבד העובדה שהוא באמת מצליח איפה שאף מכשיר אידוי לא הצליח לפניו, ה’וייפוד’ קיבל לאחרונה אישור אמ”ר, כלומר אישור לכך שהוא מותר על ידי משרד הבריאות הישראלי לשימוש רפואי בקנאביס (“מאדה רפואי למיצוי קנאביס רפואי”) – זאת בניגוד ל”וולקנו” שקיבל אישור דומה כבר לפני הרבה שנים, אך רק עבור “צמחי מרפא”.

מדובר בפעם הראשונה שמוצר לשאיפה מקבל אישור שכזה לשימוש רפואי בקנאביס, ובהרצאה שנתן מנכ”ל החברה תמיר אתמול (ג’) בכנס ‘קנאטק’, עלה מכיוון הקהל רמז לא קטן לכך שייתכן מאוד ובקרוב הוייפוד ייכנס כמוצר שינופק למטופלי קנאביס רפואי בישראל.

ליתר דיוק מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות בעצמו, יובל לנדשפט, עצר את המנכ”ל תמיר באמצע דבריו וצעק כי בקרוב צפויות חדשות גדולות עבור המוצר הזה. “בהתחלה חשבתי שהוא הולך לרדת עלינו, אבל שמחתי לשמוע שהוא פירגן,” אמר תמיר בסיום האירוע.

“השילוב בין תכשיר האידוי לפורמולת המיצוי יאפשר למטופלים באמצעות קנאביס רפואי לקבל טיפול יעיל, עקבי ומדויק הרבה יותר מאשר בשיטות הטיפול המקובלות כיום,” מסרה החברה. “לחברה שני פטנטים בתהליך רישום הנוגעים לתכשיר האידוי וכן לפורמולות המיצוי וכעת כאמור עברו את האישור הסופי של היחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות.”

בחברה בונים בין השאר על התקנה החדשה המאפשרת למטופלי קנאביס רפואי לצרוך את הקנאביס שלהם מחוץ לבית רק באידוי ולא בעישון. “החלטה זו מדגישה את הצורך בפיתוח מיצויים איכותיים של קנאביס רפואי מה שיגדיל את השימוש בפתרונות דוגמת קנאבו,” הסבירו.

“אנו צופים כי עקב המעבר של מרבית מצרכני הקנאביס הרפואי לשימוש במכשירי אידוי החברה צפויה להגיע להיקף מכירות של כ-20 מיליון שקל תוך שלוש שנים בשוק הישראלי בעוד שוק הקנאביס הישראלי צפוי להגיע להיקף של כ-400 מיליון שקל בשנה,” מסר תמיר. “אנו רואים בשוק הישראלי כ’פיילוט’ אשר יהווה בסיס ליצוא של הטכנולוגיה שלנו לאירופה וצפון אמריקה ומצויים כיום בשלבי אישור מתקדמים של ה – FDA האמריקאי”.

בין השותפים והמשקיעים בחברה נמנים דוד צור, המייסד והמנכ”ל הראשון של חברת קמהדע, ד”ר דורון פרידמן, המשמש כמדען ראשי ובעל למעלה מ-25 שנות ניסיון כיזם בתחום הביו-רפואה ומי שהמציא את טיפות העיניים “לוטמקס” וד”ר נחשון קנולר, נוירולוג בעל שם עולמי, מנהל המחלקה הנוירוכירורגית במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר